Treman
TREMAN
Treman är ett dryckesspel som utspelas med två(2) tärningar med sex(6) sidor på vardera.
Spelet går ut på att supa den som är treman under bordet, yngst person i cirkeln börjar som treman.
Beroende på vad man slår fram på tärningarna så händer lite olika saker
En trea - Treman dricker! Om en tärning syns på någon av de två tärningarna så dricker treman, oavsett vad som annars händer (detta gäller ej vid duell)
Två ettor - Snake-eyes! Om personen tar ögonkontakt med någon annan person så får den andra personen dricka en klunk, pågår tills ny snake-eyes utses
Summan tre(3) - Du blir treman!
Två treor - Duell! Nuvarande treman får utmana en valfri person på duell, båda slår tärningarna och lägst värde förlorar, förloraren blir treman
Summan sju(7) - Seven ahead! Nästa person i cirkeln får ta en klunk
Summan nio(9) - Nine behind! Föregående person i cirkeln får ta en klunk
'Summan elva(11) - Ny regel! Dessa regler måste kunna appliceras på alla spelare och kan därav inte vara sådana som 'Alla som heter Jonas måste...' eller 'Alla som inte har skägg...
Två stycken sexor - Question Master! Personer som svarar på denne persons frågor får lov att dricka, pågår tills ny question-master utses
Dubbla värden - Alla kast där man får samma värden på båda tärningarna (med undantag för ettor, treor och sexor) så får personen dela ut summan av dessa tärningar i form av klunkar till så många spelare som denne önskar
(t.ex. - en person slår två stycken femmor, denne får nu dela ut 10 klunkar spritt hur hen vill till spelets deltagare)
Rundan går vidare till nästa person i cirkeln om tärningsslaget inte resulterat i att någon dricker
Bonusregler!
Dice abuse - man får ej röra tärningar utanför sin egna tur, om denna regel bryts så blir man treman
Table abuse - man får ej störa bordet(skaka, flytta, liknande) och inte heller slänga tärningar så de flyger av bordet, om någon bryter mot detta så tar denne 2^n mängd klunkar där n = antalet gånger regeln brutits under spelets gång
(t.ex. - första personen som bryter mot denna regel dricker 1 klunk, nästa 2, den därefter dricker 4, 8, 16, 32 etc. etc.